KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Biedronki

GRUPA I "BIEDRONKI" - dzieci 3 i 4-letnie

Z grupą maluszków pracują  nauczycielki Donata Reczulska i Elżbieta Michalska  oraz pomoc nauczycielek - Marzena Bagińska. 
Oddział jest czynny w godzinach 8.00 - 15.00.

Nasza aktywność w listopadzie:

  1. Jesienna pogoda:
    rozróżnianie i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla aktualnej pory roku; zabawy muzyczne przy piosence „Listopadzie” (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło); określanie położenia przedmiotów w przestrzeni- przypomnienie i utrwalenie określeń: na, pod, nad, w, obok; ozdabianie parasola gotowymi elementami (3l.), dowolnymi kształtami samodzielnie wycinanymi z kolorowego papieru (4l.); dzielenie nazw na sylaby; zabawy badawcze z wodą.
  2. Polska- moja Ojczyzna:
    słuchanie „Legendy o Lechu, Czechu i Rusie” Beaty Gawrońskiej; nazywanie swojego kraju; rozróżnianie i nazywanie symboli narodowych (flaga, godło, hymn); słuchanie i śpiewanie refrenu hymnu narodowego z zachowaniem odpowiedniej postawy; nauka krótkiego wierszyka Marii Łaszczuk „Znak”; przeliczanie na konkretach w zakresie 3 (3l.), 5 i więcej (4l.); wykonanie flagi Polski, umiejętne posługiwanie się klejem; układanie obrazków pociętych na części, zgodne współpracowanie w małych zespołach.
  3. W co się ubrać na jesienne chłody?:
    nazywanie wybranych części garderoby, dobieranie ubrań do stanu pogody; określanie, co zdarzyło się wcześniej a co później, układanie obrazków według kolejności wydarzeń (2 obrazki 3 l., 3 obrazki 4l.); stosowanie określeń: długi, krótki; poprawne posługiwanie się pędzlem i farbą, malowanie farbą w konturze; samodzielne ubieranie i rozbieranie wybranych elementów garderoby, zapinanie guzików; zgłaszanie do nauczycielki swoich dolegliwości i złego samopoczucia.
  4. Mój przyjaciel miś:
    wesołe zabawy z misiem zainspirowane wierszem pt.„ Naprawimy misia” Czesława Janczarskiego przy okazji ŚWIATOWEGO DNIA PLUSZOWEGO MISIA; rozpoznawanie na podstawie odsłanianych fragmentów obrazka misia: Uszatka, Koralgola, Kubusia Puchatka, Paddingtona; układanie rytmu według podanego schematu- metoda E.G. Kolczyńskiej; malowanie misia farbą akwarelową; wskazywanie różnic pomiędzy dwoma pozornie jednakowymi obrazkami; pełnienie dyżuru przy posiłkach, życzenie dzieciom „Smacznego!”.

Ważne wydarzenia:

  • Narodowe Święto Niepodległości - 10 listopada 2020
  • Andrzejki- 27 listopada 2020

Koło plastyczne „Zaczarowany ołówek”

  • „Jesienny deszcz”- malowanie farbami akwarelowymi.
  • „Kolorowe abstrakcje”- technika „rysowanie nitką”.

 

Nasza aktywność w październiku:

  1. Co robią zwierzęta jesienią ?:
    nazywanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (nazwa, wygląd, sposób poruszania się i odżywiania, zwyczaje); lepienie jeża z masy solnej i ozdabianie wykałaczkami; stosowanie określeń: na, pod, za, w, obok; prawidłowe trzymanie narzędzia do rysowania; darcie gazety na małe kawałki.
  2. Jesień w sadzie:
    rozróżnianie i nazywanie wybranych owoców; nazywanie drzew owocowych: jabłoń, grusza, śliwa (4l.); rozpoznawanie owoców za pomocą zmysłu smaku; powtarzanie z pamięci krótkich rymowanek; rytmiczne dzielenie prostych wyrazów na sylaby (4l.); łączenie kropek i kolorowanie rysunków owoców; posługiwanie się liczebnikami głównymi w zakresie trzech (3l.), pięciu i więcej ( 4l.).
  3. Jesień w ogrodzie:
    nazywanie wybranych warzyw; rozpoznawanie warzyw za pomocą zmysłów: dotyku, węchu, smaku, rysowanie po śladzie; układanie prostych rytmów według podanego schematu, składanie obrazka pociętego na części w całość, posługiwanie się klejem w sztyfcie. 
  4. Zgierz moje miasto- moja mała Ojczyzna:
    nazywanie swojej miejscowości; rozpoznawanie na zdjęciach miejsc najbardziej charakterystycznych dla naszego miasta; osłuchanie z tekstem i melodią piosenki "Cztery córy"; malowanie farbami akwarelowymi w konturze, naklejanie gotowych elementów na określoną powierzchnię, tj. grzbiet jeża ( 3l.), wydzieranie z kolorowego papieru kolców i ozdabianie nimi jeża (4l.); sprzątanie swojego miejsca pracy; liczenie przedmiotów ustawionych w szereg, nazywanie liczebników z pomocą n-la (3l.); liczenie przedmiotów ustawionych w szereg stosownie do swoich możliwości (4l.).
  5. Co z czego otrzymujemy?:
    poznawanie pochodzenia chleba, cukru, wełny; opowiadanie, co dzieje się na obrazkach – określanie, co zdarzyło się wcześniej, a co później; zabawy muzyczne przy piosence pokoleniowej "Mało nas do pieczenia chleba"; zabawy badawcze z mąką, oglądanie i porównywanie kłosów zbóż; "Ciepły sweterek na chłodne dni" - wyklejanie konturu pociętą włóczką.

Ważne wydarzenia:

  • Pasowanie na Przedszkolaka

Koło plastyczne "Zaczarowany ołówek":

  • "Owoce z naszego sadu" - malowanie na cukrze.
  • "Jesienny liść" - malowanie poprzez kropkowanie.

Nasza aktywność we wrześniu:

  1. To jestem ja:
    podawanie swojego imienia i nazwiska (3l.); przedstawianie się na forum grupy (4l.), wskazywanie kącików zainteresowań (3l.); nazywanie poszczególnych kącików zainteresowań (4l.), osłuchanie z tekstem i melodią piosenki pt. "Jestem sobie przedszkolaczek" (sł. M.Terlikowska, muz. L.Miklaszewski), nauka wierszyka "Mam trzy lata" Ireny Suchorzewskiej, ustawianie się w kole, ustawianie i poruszanie się w parach, sygnalizowanie potrzeb fizjologicznych, mycie rąk z pomocą n-la (3l.); samodzielne mycie rąk(4l.).
  2. Moja grupa:
    kodeks przedszkolaka- wspólne tworzenie kodeksu, przestrzeganie zasad zgodnego współdziałania w grupie ujętych w kodeksie przedszkolaka, słuchanie wiersza Czesława Janczarskiego „Piękne zwyczaje”- stosowanie zwrotów grzecznościowych: Dzień dobry, Do widzenia ,Proszę, Dziękuję, Przepraszam, nazywanie swojego znaczka indywidualnego, rozpoznawanie kolorów podstawowych (4l.).
  3. Moja droga do przedszkola:
    poprawne reagowanie na sygnalizację świetlną: czerwone światło- stop, zielone światło- przejdź przez ulicę, próba zapamiętania numeru alarmowego 112 (4l.), próba rozpoznawania dźwięków aut uprzywilejowanych, nauka wierszyka I. Salach "Światełko",  stosowanie się do określeń: do przodu, do tyłu, wykonanie pracy plastycznej „Sygnalizator świetlny”- wypełnianie konturu sygnalizatora  kulkami z kolorowej krepiny (4l.); gotowymi elementami tj. kołami wyciętymi z kolorowego papieru (3l.), nabywanie umiejętności posługiwania się klejem.
  4. Nadeszła jesień:
    nazywanie aktualnej pory roku, rozpoznawanie wybranych drzew: kasztanowiec, dąb, jarzębina, klon- dobieranie liści i owoców (4l.), rozpoznawanie darów przyrody ( kasztany, żołędzie, liście) za pomocą zmysłu dotyku, wykonanie pracy plastycznej "Jesienny obrazek"- tworzenie kompozycji z odbitych, pomalowanych liści, klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wielkość.

Ważne wydarzenia:

  • udział w obchodach Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka,
  • udział w Akcji "Sprzątanie świata"- zajęcia w ogródku przedszkolnym,
  • powitanie jesieni.