Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Czytelnia

Zachęcamy do lektury "Katalogu dobrych praktyk w edukacji" zeszyt nr 37, w którym znajduje się także artykuł autorstwa nauczycielki z naszego przedszkola - Jolanty Łęczewskiej:

Artykuł pt.: "Promocja przedszkola poprzez media społecznościowe" został opublikowany w kolejnym numerze zeszytów wydawanych przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego w Łodzi, który jest zbiorem dobrych praktyk stosowanych przez nauczycieli z różnych placówek oświatowych w naszym województwie. Zapraszamy do lektury:

Katalog dobrych praktyk w edukacji - zeszyt nr 37 

Sprawozdanie z udziału  naszego przedszkola w ogólnopolskim projekcie pt. "Przedszkole Zdrowego Żywienia XX edycja" przeprowadzonego przez Studium Prawa Europejskiego:

1. „Zdrowie na talerzu w zgodzie z piramidą żywienia”

2. „Zastrzyk witamin każdego dnia”

3. „Zaburzenia stanu zdrowia i rozwoju związanego z nieprawidłowym odżywianiem"

4. Przygotowanie wspólnie z dziećmi dekalogu zdrowego żywienia przedszkolaka

5. „Jestem tym co jem?”

6. „Mój ulubiony zdrowy posiłek”.

7. Przygotowanie przedszkolnego teatrzyku/przedstawienia kukiełkowego z wykorzystaniem warzyw i owoców bądź innych składników pokarmowych.

8. Zorganizowanie spotkania z rodzicami na temat nawyków żywieniowych oraz wpływu siedzącego trybu życia na zdrowie i kondycję dziecka.

Sprawozdanie z udziału naszego  przedszkola w ogólnopolskim projekcie pt. "Przedszkole Młodych Patriotów" przeprowadzone przez Studium Prawa Europejskiego . 

1. Przeprowadzenie pogadanki pt. „Patriotyzm na co dzień. Co dla mnie oznacza bycie patriotą”.

2. Przygotowanie plakatu „100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości”.

3. „Kto ty jesteś? Polak mały” – zorganizowanie przedszkolnego konkursu recytatorskiego o tematyce patriotycznej.

4. Zorganizowanie przedszkolnego konkursu pieśni patriotycznych.

5. Przygotowanie Kodeksu Postaw Patriotycznych.

6. Przeprowadzenie pogadanki nt. postaw patriotycznych oraz roli patriotyzmu lokalnego.

Sprawozdanie z udziału naszego przedszkola w ogólnopolskim projekcie pt. "Radosne przedszkole" przeprowadzone przez Studium Prawa Europejskiego.

1. Zorganizowanie przedstawienia/teatrzyku na podstawie wspólnie wybranej bajki/opowiadania. Praca nad ciałem, głosem i przestrzenią. Zajęcia teatralne wykorzystują naturalną skłonność dziecka do zabawy i naśladowania.

2. Przeprowadzanie spotkań z przedstawicielami Policji/Straży Pożarnej/Pogotowia Ratunkowego/organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w przedszkolu, domu, na ulicy, w drodze do przedszkola i domu (zasady ruchu drogowego), zagrożenia, udzielanie pomocy, obrona konieczna itp

3. Przedszkolne mistrzostwa w grach edukacyjnych.

4. Przeprowadzenie dnia talentu w przedszkolu, podczas którego dzieci będą mogły zaprezentować swoje talenty, np. muzyczne, taneczne, gimnastyczne, plastyczne.

5. Zorganizowanie w ramach ogólnoprzedszkolnego dnia sportu międzygrupowych rozgrywek sportowych, w kilku wybranych dyscyplinach.

6. Pogadanka z dziećmi na temat wakacyjnych podróży na podstawie własnych przeżyć, zgromadzonych pamiątek i zdjęć. Wymienienie środków lokomocji, którymi poruszały się dzieci. Wykorzystanie mapy Polski/ świata do zaznaczenia miejsc odwiedzanych podczas podróży wakacyjnych.

7. Zorganizowanie, w ramach tygodnia Polska Złota Jesień (może to być inna pora roku, zależnie od czasu, w jakim będzie realizowane zadanie), ogólnoprzedszkolnego konkursu na przygotowanie prac plastycznych/zdjęć pt. Jesienny spacer, gdzie zwycięzcę wyłonią przedszkolaki poprzez głosowanie.

8. Zorganizowanie w ramach tygodnia Kubusia Puchatka (bądź innego, wybranego przez przedszkole bohatera) konkursu na wykonanie maski postaci bajkowej.

9. Przeprowadzenie przedszkolnego konkursu z motywem przewodnim: „Mója ulubiona Pani z przedszkola”.

Sprawozdanie z udziału naszego przedszkola w ogólnopolskim projekcie pt. "Przedszkole talentów" przeprowadzone przez Studium Prawa Europejskiego.

1. „Przeprowadzenie dnia talentu w przedszkolu, podczas którego dzieci będą mogły zaprezentować swoje talenty”

2. „Przedszkolne mistrzostwa w grach edukacyjnych”

3. Przeprowadzenie przedszkolnego konkursu recytatorskiego pod hasłem „Brzechwa i Tuwim dzieciom”

4. „Poznaję swoje otoczenie”

5. Kształtowanie odporności emocjonalnej dziecka

6. „Poznaję kształty i figury geometryczne”

7. „Mój mały sklep”

8. Dziecko w uporządkowanym świecie

9. Przeprowadzenie zajęć w formie teatrzyku

ZDROWIE DZIECI       

Dlaczego chore dziecko powinno zostać w domu

PRZED  SZKOLNYM  STARTEM

Informacja dla rodziców naszych 6 - Mamo! Tato! Niedługo zostanę uczniem!

Gotowość dziecka do nauki w szkole

Zanim_dziecko_pójdzie_do_szkoły.

Dojrzałość szkolna.

Pozwól dziecku na samodzielność

DZIECKO BEZPIECZNE W SIECI

Porady dla rodziców

Podstawowe zasady bezpieczeństwa

Ustawienia komputera

10 rad dla rodziców dotyczących bezpiecznego korzystania_z_Internetu_przez_dzieci

Bezpieczeństwo_dzieci_online._Kompendium_dla_rodziców_i_profesjonalistów.

PEDAGOGIKA

Dlaczego dzieci biją!

Dojrzałość społeczna dziecka przed rozpoczęciem nauki w szkole

Dziecko leworęczne idzie do szkoły

Sprawność rąk przedszkolaka warunkiem powodzenia w nauce pisania

Czy moje dziecko jest uzdolnione?

Matematyka na wesoło

Ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania i czytania.

Kara a konsekwencja, różnice

Prawidłowy i nieprawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego

Rozwijanie pojęć matematycznych

Aktywność twórcza dziecka w wieku przedszkolnym

Jak poradzić sobie z trudnymi emocjami

Gry i zabawy matematyczne

LOGOPEDIA

Ćwiczenia motoryczne narządów artykulacyjnych.

Jak pomoc dziecku w nauce mowy.

Jak rozwija się mowa dziecka w wieku przedszkolnym

Onomatopeje - zabawy dźwiękonaśladowcze w rozwoju i usprawnianiu mowy.

Najczęstsze wady wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym

Prezentacja ćwiczenia logopedyczne

DOGOTERAPIA

Bezpieczny kontakt z psem

Zwierzę – przyjaciel czy wróg dziecka, czyli psychologiczne aspekty życia z czworonogiem

Jak bezpiecznie pogłaskać psa