KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Tygryski

GRUPA III "TYGRYSKI" - dzieci 5 i 6-letnie

Z grupą starszaków pracują  nauczycielki: Agnieszka Głowacka i Jadwiga Korzekwa. 
Oddział jest czynny w godzinach 8.00 - 16.00. 

Nasza aktywność w listopadzie:

  1. Jesienne nastroje
    Zabawy i ćwiczenia z literą małą –i i wielką I, analiza i synteza wyrazów, podział na sylaby i głoski zapoznanie z figurą geometryczną trójkątem, posługiwanie się liczebnikiem porządkowym trzeci, wprowadzenie nazwy nowego miesiąca ,,listopad”, poznajemy cechy charakterystyczne dla szarugi jesiennej – porwisty wiatr, szara pogoda, wichura, grzmoty, mżawka, poznajemy piosenkę ,,Jesienny deszcz”, słuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby ,,Niezwykła podróż kropel wody” – obieg wody w przyrodzie, praca plastyczna ,,Parasol Pani Jesieni”, ,,Chmurka i kropelki, utrwalamy nazwy pór roku – jesień, zima, wiosna, lato.
  2. Listopadowe Święto:
    Poznawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flaga, godło, hymn; kształtowanie postawy przynależności do narodu polskiego; wykonanie flagi Polski z kolorowego papieru i patyczka do szaszłyków; „Mazurek Dąbrowskiego” – nauka hymnu na pamięć; powtarzanie w języku angielskim nazwy: country – państwo, Poland – Polska; uczestniczenie w obchodach uroczystości z okazji Święta Niepodległości – 11 Listopada; projektowanie kompozycji z figur geometrycznych; nazywanie poznane figur geometrycznych; rozwijanie zainteresowań pięknem i bogactwem naszego kraju, poznanie najdłuższej rzeki Polski – Wisły od źródeł do ujścia i poznanie niektórych miast leżących nad Wisłą.
  3. Dbamy o swoje zdrowie
    Zabawy i ćwiczenia z literą małe – t i wielką T, analiza i synteza prostych wyrazów, utrwalenie kolorów – samogłoski to kolor czerwony, spółgłoski to kolor niebieski, zapoznanie z zapisem graficznym liczby 5, wysłuchanie wiersza L. Wiszniewskiego ,,Przyjaciele zajączka”, zapoznanie się z zawodem lekarza oraz jego specjalnościami np. okulista, dentysta, potrzeba zażywania leków w czasie choroby, nauka piosenki ,,Kubek pasta”, wysłuchanie opowiadania Łącz ,,Drobnoustroje”, praca plastyczna ,,Wesoły ręcznik”, ,,Mój kubek”, wiersz M. Brykczyńskiego ,,O prawach dziecka”.
  4. Moje domowe zwierzątko:
    Wzbogacenie wiadomości na temat domowych ulubieńców, ich zwyczajów, pielęgnowania, przysmaków oraz zachowania ostrożności względem zwierząt obcych; nazywanie w języku angielskim wybranych zwierząt – dog – pies, cat – kot, hamster – chomik, fish – ryba; zapoznanie z literą „d”: małą i wielką, drukowaną (5-latki) i pisaną (6-latki); rozwijanie umiejętności wokalnych; aktywny udział w organizowanych przez nauczycielkę różnorodnych zajęciach, zabawach, pląsach i tańcach integracyjnych organizowanych z okazji Dnia Pluszowego Misia; lepienie z plasteliny wybranego przez siebie zwierzaka domowego; udział zabawach Andrzejkowych – poznanie ludowych zwyczajów i obrzędów związanych ze świętem andrzejkowym, wrażliwienie na piękno tradycji i jej podtrzymywanie.

Ważne wydarzenia:

  • 10 listopada – obchody Dnia Niepodległości 11 Listopada
  • 13 listopada – wysłuchanie bajki przeczytanej przez zaproszonego gościa w ramach programu Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury
  • 25 listopada – obchody Dnia Pluszowego Misia
  • 27 listopada – zabawy Andrzejkowe

Koła zainteresowań:

Kółko czytelnicze:

  • Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek - wspólne obejrzenie  bajek i ich przeczytanie. Zabawy wokół postaci bajkowych ,,Czy znasz tą bajkę”.
  • W związku z przypadającym Ogólnopolskim Dniem Praw Dziecka czytanie dzieciom o ich prawach oraz  rozmowy na ten temat. Zachęcenie do narysowania wybranego prawa.

Koło teatralne „Mali Aktorzy”:

  • Zabawy pantomimiczne:
    Historyjki typu: „Siadasz przy stole, częstujesz się ciastkiem, słodzisz herbatę, rozsypujesz cukier, co robisz?”, wyrażanie uczuć i nastrojów.
  • Zabawy zręcznościowe przy muzyce:
    Zabawy: „ Krople wody”,„ Szczepy indiańskie”, „Z czym kojarzy Ci się ta muzyka?”, swobodne improwizacje taneczne do muzyki dyskotekowej.
  • Ekspresja słowna „Jestem liściem, kolorem”.
  • „Wywiad z jeżem i wiewiórką” - rozmowy improwizowane.

Nasza aktywność w październiku:

  1. Co robią zwierzęta jesienią?:
    zapoznanie ze sposobami przygotowywania się zwierząt do zim, zapoznanie z piosenką pt. "Wiewióreczka", rozpoznawanie natężenia dźwięków, wypełnianie farbą plakatową konturów wiewiórki, ozdabianie ogona paskami papieru kolorowego, dorysowywanie kredką ołówkową gałęzi drzewa, tworzenie zbiorów przedmiotów, posługiwanie się liczebnikami w aspektach głównym i porządkowym, opowiadanie historyjki obrazkowej własnymi słowami, tworzenie kompozycji przestrzennych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego łączonego za pomocą plasteliny, przyporządkowywanie ilustracji zwierząt do ilustracji  ich domów.
  2. Jesień w sadzie:
    zabawy i ćwiczenia z literą małą –o i wielką O, poznajemy owoce rosnące w sadzie i egzotyczne (ananas, mango), rozpoznajemy je po wyglądzie, kształcie i smaku, zapoznanie z zapisem graficznym liczb 1 i 2, poznajemy piosenkę "Polka prawdziwa", słuchamy wiersza D. Gellner "Pod drzewami", wykonujemy szaszłyki owocowe, wycinanka "Owoce w koszyku", zabawa tematyczna "W sklepie" – zapoznanie z zawodem sprzedawcy.
  3. Jesień na działce:
    rozpoznawanie i nazywanie warzyw i ich części jadalnych, poznawanie wybranych warzyw przy pomocy zmysłów: wzroku, dotyku, węchu i smaku, opowiadanie czym zajmuje się ogrodnik i jakie narzędzia są potrzebne mu do pracy, rozpoznawanie i nazywanie litery "a" małej i wielkiej drukowanej (5l), małej i wielkiej pisanej (6l), wspólne śpiewanie piosenki pt. "Jesień w sadzie i w ogrodzie", wykonywanie odbitek z matryc zrobionych z warzyw, praca w małych zespołach, porządkowanie warzyw wg gatunku, przeliczanie elementów liczebnikami głównymi, poznanie zapisu graficznego cyfry 3, wykonanie kukiełek z warzyw z wykorzystaniem pasków bibuły, papieru kolorowego, plasteliny, wykałaczce, inscenizacja wiersza J. Koczanowskiej pt. "W jesiennym ogrodzie", z wykorzystaniem warzywnych kukiełek – zachęcanie do zabawy w teatr, poznawanie sposobów przygotowania warzyw na zimę.
  4. O sobie samym:
    zabawy i ćwiczenia z literą małe – m i wielką M, analiza i synteza prostych wyrazów, zapoznanie z figurą geometryczną- kwadratem, poznajemy swoje emocje: dobre i złe, nazywamy je, przedstawiamy je za pomocą: gestu, głosu i mimiki, wysłuchanie bajki "Mateuszek na zaczarowanej wyspie", posługiwanie się czarodziejskimi słowami: proszę, dziękuje, przepraszam, zapoznanie z piosenką "Podajmy sobie ręce", "Czarodziejskie słowa", praca plastyczna "Wesołe i smutne buzie", "Drzewko dobroci", wysłuchanie wiersza E. Ostrowskiej "Tajemnicze słowa".
  5. Zgierz – moje miasto:
    rozmowa na temat miasta Zgierza w oparciu o utwór Wandy Chotomskiej pt. "Przygody jeża spod miasta Zgierza", rozpoznawanie i nazywanie litery "e" małej i wielkiej drukowanej (5l), małej i wielkiej pisanej (6l), udział w wycieczce autokarowej do Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Łodzi w lesie Łagiewnickim na warsztaty "Las jesienną porą", poznanie pracy leśniczego, przeliczanie budynków, określanie których jest mniej, wskazywanie najniższego i najwyższego budynku, osłuchanie z tekstem i melodią piosenki "Cztery córy miał tata", hejnałem miasta Zgierza, "Jeż" – praca techniczno-plastyczna – praca w małych zespołach, uświadomienie konieczności prawidłowego adresowania listów.

Nasze koła zainteresowań:

"Mali Aktorzy":

  • Ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne – "Wesołe zabawy z wiatrem" – tworzenie odgłosów wiatru, "Co to jest wiatr?" – zabawy badawcze balonem, "Jesteśmy wiatrem" – ekspresja ruchowa.
  • Zabawy kształtujące koncentrację: "Wszyscy w szeregu", "Morze –brzeg".
  • Ćwiczenia doskonalące koordynację ruchów: "Ósemki", "Kukiełki", "Lustro".
  • Zabawy pantomimiczne: etiuda pantomimiczna "Pokaż, co widzisz?" – prezentowanie za pomocą ruchu, gestu, mimiki czynność przedstawioną na obrazku.
  • Zabawy kształtujące wyobraźnię: "Co by się wydarzyło, gdyby..." – ćwiczenia  twórcze, wymyślanie zakończenia do bajek.
  • Zabawy kształtujące wyobraźnię: "Co trzymasz w ręku?".

Ważne wydarzenia:

  • 2 października – udział w obchodach "Światowego Dnia Uśmiechu"
  • 19 października – warsztaty z kodowania w Bibliotece Pedagogicznej w Zgierzu.
  • 21 października – Pasowanie na Przedszkolaka dzieci nowo przyjętych.
  • 27 października – wycieczka autokarowa do Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Łodzi w lesie Łagiewnickim na warsztaty "Las jesienną porą"

 

Nasza aktywność we wrześniu:

  1. Witajcie w przedszkolu.
    Poznajemy: nowych kolegów i koleżanki, piosenkę pt. "Zbójnicy w przedszkolu", pomieszczenia w naszym przedszkolu, zwroty grzecznościowe i możliwości ich wykorzystana, sposoby klasyfikowania zabawek, swój znaczek, Kodeks Przedszkolaka i zasady zachowania się w grupie, sposób przedstawienia się w języku angielskim, zwrot "I am..."
  2. Wspomnienia z wakacji.
    Poznajemy kolory na mapie oznaczające zbiorniki wodne, rzeki, niziny, góry, odszukiwanie na mapie Morza Bałtyckiego, Wisły, Tatr i Warszawy, układamy proste schematy wyrazowe, praca plastyczna ,,Statki na morzu”, poznanie piosenki "Kropelka złotych marzeń", pojęcia: więcej, mniej, tyle samo, wiersze "Nad morzem" i "Na hali".
  3. Droga do przedszkola.
    Poznajemy: zasady w ruchu pieszym, piosenkę pt. "Uwaga – czerwone światło!", figurę geometryczną koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt, numery alarmowe 999, 998, 997 i 112, zawód policjanta, strażaka i ratownika medycznego, sposoby łączenia materiałów plastycznych takich jak karton i papier, słowa w języku angielskim "red, green".
  4. Idzie jesień przez las i park.
    Poznajemy: cechy charakterystyczne dla nowej pory roku jesieni, praca plastyczna "Jesienne drzewa", tworzenie rytmów jesiennych, poznanie piosenki "Idzie jesień poprzez świat", poznanie opowiadania "Jesienna wyprawa" oraz wiersza "Grzyby".

Ważne wydarzenia:

  • udział w obchodach Międzynarodowego Dnia Kropki, udział w Ogólnopolskim Dniu Przedszkolaka,
  • udział w akcji "Sprzątanie Świata", wycieczka do parku – obserwacja przyrody jesienią, Witamy Panią Jesień- zabawy z piosenką.