KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Żabki

GRUPA II  "ŻABKI" - dzieci 4 i 5-letnie

Z grupą średniaków pracują  nauczycielki Dorota Glica i Elżbieta Andrzejczak.
Oddział jest czynny w godzinach 6.30 - 17.00.

Nasza aktywność w listopadzie:

  1. Nasze zmysły
    Poznajemy opowiadanie Grzegorza Kasdepke „Uszy na sprzedaż”; wprowadzamy słowo w języku angielskim - uszy/ears; wykonujemy kompozycję „Dotykowe tabliczki” z materiałów o różnej fakturze, rozpoznając przedmioty miękkie i twarde; bawimy się i uczymy przy piosence „O zmysłach”; poznajemy negatywny wpływ hałasu na zdrowie człowieka wykorzystując historyjkę obrazkową „Nie przeszkadzaj, nie hałasuj”; poznajemy różne zastosowanie okularów i luster inspirowani wierszami Ireny Suchorzewskiej „Przed lustrem” i Juliana Tuwima „Pan Hilary”; tworzymy „Różowe okulary” wykorzystując kolorowy papier, dziurkacze dekoracyjne, klej, nożyczki i mazaki; poznajemy literkę „e” i cyfrę 4 (5l)
  2. Polska moja ojczyzna
    Przybliżenie znaczenia i rozumienie symboli narodowych, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, poznawanie tradycji związanych z obchodzeniem świąt państwowych (Narodowe Święto Niepodległości), doskonalenie liczenia przedmiotów liczebnikami głównymi, zabawy przy piosence „Jesteśmy Polakami”, poznanie legendy „O Lechu i białym orle” oraz obecnych granic Polski, praca plastyczna „Flaga Polski”, nauka wiersza W. Bełzy pt. „Katechizm polskiego dziecka”, rozpoznawanie i nazywanie emocji, przestrzeganie zasad zawartych w Kodeksie Przedszkolaka, słowa w języku angielskim – Go! Stop!
  3. Jesienne nastroje
    Utrwalamy nazwę pory roku i nazwę miesiąca pracując z wierszem Jadwigi Kaczanowskiej „Listopad”; wprowadzamy słowo w języku angielskim deszcz/rain; charakteryzujemy jesienną pogodę wykorzystując wiersz Marcina Przewoźniaka „Kropelki”; poznajemy piosenkę „Kapie z nieba” (sł. I muzyka Danuta i Karol Jagiełło) i porównujemy jej nastrój z fragmentem utworu Antonia Vivaldiego „Jesień” z cyklu „Cztery pory roku”; tworzymy jesienną muzykę wykorzystując niekonwencjonalne materiały typu gazety, plastikowe butelki, folię bąbelkową itp.,”; malujemy farbami „Deszczowy świat” tworząc barwy pochodne od kolorów podstawowych; rozwiązujemy zagadki o jesieni i tworzymy „Parasol” wykorzystując papierowe talerzyki, wycinankę i kredki pastelowe; słuchamy opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Wędrówka kropelki wody”; poznajemy literę „i” małą, wielką drukowaną i pisaną oaz zapoznajemy się z trójkątem (5l)
  4. Dbamy o zdrowie
    Rozumienie konieczności dbania o higienę osobistą, uświadomienie znaczenia zdrowia dla każdego człowieka, rozwijanie umiejętności wycinania, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5 – 5l, zapoznanie z literą T - drukowaną, małą i wielką, zabawy w teatr – kształtowanie umiejętności odgrywania ról, wypowiadania się zdaniami, zabawy przy piosence „O zdrowiu”, rozmowa na temat piramidy żywieniowej, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5 – 5l, nauka krótkiej rymowanki pt. „Gimnastyka”, usprawnianie narządów artykulacyjnych, rozwiązywanie zagadek słownych, dotykowych i po odsłanianych fragmentach obrazka, zabawa z gazetami – ćwiczenia przygotowujące do pisania, słowa w języku angielskim – Happy!

Ważne wydarzenia:

  • 10 listopada - Narodowe Święto Niepodległości
  • 25 listopada - Dzień Pluszowego Misia
  • 27 listopada - Andrzejki

 

Nasza aktywność w październiku:

  1. Co robią zwierzęta jesienią?:
    nabywanie opiekuńczego stosunku do zwierząt, zapoznanie ze sposobem przygotowania się wybranych zwierząt do zimy, rozwijanie umiejętności liczenia oraz tworzenia ciągów matematycznych, zabawy przy piosence "Jesienne zapasy", tworzenie pracy techniki w formie przestrzennej "Wiewiórka", zabawy logorytmiczne z wykorzystaniem rymowanki, słowa w języku angielskim – bear, ball
  2. Jesień w sadzie:
    poznajemy wiersz Danuty Gellnerowej "Pod drzewami", wprowadzamy słowo w języku angielskim - owoce/fruit, poznajemy pracę ekspedientki, rozmawiamy o spiżarni, ćwiczymy poczucie rytmu i emisję głosu przy piosence "Polka prawdziwa", tworzymy prace plastyczną "Moje owoce" metodą wydzieranki, porównujemy liczebność zbiorów, poznajemy literkę "O" i cyfry 1, 2 (5l)
  3. Jesień w ogrodzie warzywnym:
    rozpoznawanie i nazywanie warzyw, wyodrębnianie charakterystycznych cech (kształt, barwa, smak, zapach), różnic w wyglądzie, sposobu przechowywania i spożywania, np. w postaci surowej, gotowanej, smażonej, rozbudzanie zainteresowania światem przyrody, omawianie bieżących prac w ogrodzie - zbieranie plonów, robienie porządków przed zimą, zabezpieczanie roślin wieloletnich przed mrozem itd., uświadamianie dzieciom wartości odżywczych warzyw poznajemy, zapoznanie z literą A – drukowaną, wielką i małą (5l), zabawy przy piosence "Czerwony pomidorek", doskonalenie liczenia w zakresie 6 (5l), 4 (4l), zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3 (5l), słowa w języku angielskim – tomato, dance!
  4. O sobie samym:
    rozpoznajemy i nazywamy swoje emocje oraz emocje innych ludzi, malujemy pozytywne i negatywne obrazy bohaterów baśni wykorzystując piosenkę "Calineczka", używamy zwrotów grzecznościowych inspirowani wierszem Elżbiety Ostrowskiej "Tajemnicze słowa", charakteryzujemy przyjaciela inspirowani wierszem "Mój przyjaciel" Barbary Szelągowskiej, tworzymy pracę plastyczno – techniczną "Kubek dla przyjaciela", poznajemy kwadrat i tworzymy rytmy, wprowadzamy słowo w języku angielskim uczucia/feelings, poznajemy literę "M" (5l)
  5. Zgierz moje miasto, moja mała ojczyzna:
    wzbudzanie zainteresowania naszym miastem, osłuchanie z tekstem i melodią piosenki "Cztery córy", zapoznanie z utworem W. Chotomskiej "Przygody jeża spod miasta Zgierza", rozpoznawanie na zdjęciach miejsc najbardziej charakterystycznych dla naszego miasta, określanie wielkości przedmiotów, ustawianie ich od najwyższego do najniższego, doskonalenie liczenia przedmiotów liczebnikami głównymi, wykonanie jeża z papierowych talerzyków, rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych, zabawy logopedyczne i słowne, przestrzeganie zasad zawartych w Kodeksie Przedszkolaka, słowa w języku angielskim – house, hiding

Ważne wydarzenia:

  • udział w uroczystości Pasowania na Przedszkolaka
  • obchody Dnia Chłopca

Nasza aktywność we wrześniu:

  1. Witamy w przedszkolu:
    podajemy swoje imię i nazwisko – przedstawiamy się na forum grupy, próbujemy zapamiętać imiona rówieśników, budujemy pozytywne relacje w grupie, rozpoznajemy swój znaczek, przestrzegamy zasad zawartych w grupie – Kodeks Przedszkolaka, poznajemy pomieszczenia w przedszkolu i kąciki zainteresowań w klasie, bawimy się przy piosence „Zbójnicy w przedszkolu” sł. Wł. Scisłowski, muz. A. Hundziak.
  2. Wspomnienia z wakacji:
    poznajemy wiersz Jadwigi Jałowiec „Wspomnienia z wakacji”, wprowadzamy pojęcie „mapa/maps”, ćwiczymy poczucie rytmu przy piosence „Misia A Misia B”, tworzymy pracę plastyczną „Na górskich szlakach”, rozwijamy umiejętność przeliczania, kodujemy kolorem – „Lody na patyku”, wymieniamy środki lokomocji i tworzymy pracę plastyczno-techniczną „Samolot”.
  3. Moja droga do przedszkola:
    poznajemy zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, zapamiętujemy numer alarmowy 112, próbujemy zapamiętać swój adres zamieszkania, rozpoznajemy i nazywamy figurę geometryczną KOŁO, segregujemy przedmioty ze względu na jedną cechę – kształt, poznajemy zawód policjanta, wykonujemy pracę plastyczna „Sygnalizator świetlny”, „Uwaga – czerwone światło!” – zwrócenie uwagi na nastrój, tempo i tekst piosenki, sł. M. Terlikowska, muz. T. Kierski, poznajemy słowa w języku angielskim – red, green
  4. Powitanie jesieni:
    poznajemy opowiadanie A. Widzowskiej „Jesienna wyprawa”, wprowadzamy słówko Jesień/Atumn, tworzymy „Jesienne drzewo” metodą stemplowania, rozwijamy koordynację słuchowo – ruchową przy piosence „Kolorowe Liście”, klasyfikujemy przedmioty według cechy i łączymy je w pary, dostrzegamy różnice w wyglądzie lasu i parku; rozpoznajemy i nazywamy wybrane liście i grzyby.

Ważne wydarzenia:

  • udział w zabawach związanych z Dniem Kropki
  • udział w Ogólnopolskim Dniu Przedszkolaka
  • udział w akcji „Sprzątanie świata”.